Hands-on SEO-workshop for begyndere

ER DU TRÆT AF, AT DIN HJEMMESIDE IKKE GIVER DIG KUNDER?
– LÆR AT FÅ DEN TIL DET PÅ ET SEO-KURSUS FOR BEGYNDERE!

Har du investeret tid og penge i en flot hjemmeside, som ikke genererer kunder og salg?

Er du træt af, at det kun er dine faste kunder, som ved, at din hjemmeside – og din virksomhed – findes?

Kunne du tænke dig at rykke din hjemmeside fra en usynlig tilværelse et sted på nettet til side et i Googles søgeresultater?

Vil du have kunder i butikken gennem et seriøst ryk i din virksomheds online synlighed – som du ser, det er sket for websiden nedenfor?

Topplacering i Googles søgeresultater

Eller ville det være nok for dig at hoppe fra bunden til lige over midten af side et i Googles søgeresultater på en ydelse, som der er 1.300 månedlige søgninger, masser af konkurrence og rigtig god fortjeneste på?

SEO - forbedrede rankings på produkt med hård konkurrence

Så er SEO-kurset Hands-on SEO-workshop for begyndere en god start!

Her lærer du at få din hjemmeside til at give dig kunder fra Google.

Hos SEOBITCH & Co finder vi ligeså stor glæde i at give vores SEO-færdigheder videre, som vi gør i at udfolde dem…

..og da vi har stor forståelse for, at mange mindre virksomheder ikke har luft nok i økonomien til at investere i SEO-ydelser udefra, tilbyder vi nu et SEO-kursus for begyndere, som både klæder deltagerne på med vigtig viden og værktøjer til online synligheden – og er til at betale.

SEO-kurset er tilrettelagt som en ”Hands-on SEO-workshop for begyndere” og målrettet dig, der har, administrerer eller laver indhold til en hjemmeside som du ønsker at få kunder igennem.

Du kan booke SEO-workshoppen som en en-til-en-workshop á 3 – 6 timer, hvor du får eneundervisning og håndholdt assistance til SEO på din hjemmeside – eller booke en SEO-workshop for hele dit team, så alle, der har kundekontakt, lægger indhold på sitet, laver opslag på sociale medier, skriver nyhedsbreve, blogindlæg eller arbejder med PR, lærer at inkorporere søgemaskineoptimering i deres arbejde for dig.

Om du er terapeut, bedemand, kosmetolog eller konsulent eller indehaver af en virksomhed, som sælger babytilbehør, modetøj, brugskunst eller trappevask, er ikke det afgørende for, at du og dine medarbejdere får gevinst af SEO-kurset.

Det afgørende er, at du – og evt. de – vil lære, hvordan din hjemmeside kan skaffe dig kunder via Google.

Lær at få kunder via din hjemmeside på et SEO-kursus for begyndere

Lær at lave on-site-SEO
  • ”Hands-on SEO-workshop for begyndere” henvender sig til alle, der har, administrerer eller laver indhold til en virksomheds-hjemmeside – og som ønsker at få flere kunder igennem den.

  • ”Hands-on SEO-workshop for begyndere” er endvidere ideel for dig, som endnu ikke har en hjemmeside, men nu er nået dertil, hvor du vil have det.
    Du kan gøre dig selv en kæmpe tjeneste (og spare dig for en masse ærgrelse og ekstraudgifter) ved at tage dette SEO-kursus for begyndere, før du hyrer et webbureau eller selv kaster dig over at designe hjemmesiden!

KONTAKT SEOBITCH & Co og FÅ KURSUSBESKRIVELSEN FOR HANDS-ON SEO-WORKSHOPPEN TILSENDT!

Når du ikke længere har nok i et elektronisk visitkort

Er din hjemmeside blot et elektronisk visitkort?

Hvis du har masser af kunder, og din hjemmeside blot skal fungere som et elektronisk visitkort, er du måske ligeglad med, at det kun er dine allerede eksisterende kunder og måske nogle få af dine venner, som ved, den findes, og kan finde på at klikke sig ind og se, hvad du tilbyder på den..

Men hvis det ikke er tilfældet, og du i øvrigt har en drøm om at leve – eller leve bedre – af din forretning, får du næppe opfyldt drømmen ved at fastholde, at din hjemmeside ”bare” skal fungere som et visitkort.

Den erkendelse er du måske for længst kommet frem til.

Men hvad gør du så for at få kunder?!

Laver du en klassisk Facebook-fortælling?

får du kunder af likes på Facebook

Måske gør du som så mange andre; det, som alle har fået tudet ørerne fulde af igennem de senere år.
Du laver en Facebookside for din forretning og inviterer alle dine venner til at ”synes godt om” den.

Og for en tid er du glad, for en del af dem, du kender (og da i hvert fald dem, som er dine rigtige
venner) responderer på din invitation, klikker pligtskyldigt ind og ”synes godt om” din Facebookside.

Nogle af dem er endda så gode venner, at de skriver en sød kommentar på din Facebooksides væg – eller under din første opdatering om dine uimodståelige tilbud på den,
og det er jo en fantastisk start at få.

Men når den første venlige interesse er forstummet, og du indser, at dine venner (som jo først og fremmest er dine venner men sjældent også dine kunder!) hverken skaffer tusindvis af nye følgere eller blot en snes nye kunder, begynder det måske at gå op for dig, at der er noget, der hedder algoritmer, og at du kan bruge rigtig lang tid på at lave
flotte billeder og tekst, der siger det hele, til din Facebookside, uden at det rykker en meter i Facebooks algoritmer – eller giver dig kunder i forretningen…

Hvis du overhovedet er så heldig, at dine opslag på Facebook når ud til andre end nogle få af dine mest trofaste venner…

….vil du hurtigt opdage, at der skal temmelig meget til, for at de Facebook-brugere, som ser din forretnings opslag, gider at se og klikke på dem – og ikke bare scroller videre ned gennem feed’et, til nogen eller noget, der virkelig interesserer og fænger dem.

Hvis du som de fleste (nu hvor Facebook har ændret algoritmerne, så folk fortrinsvis ser opslag fra venner fremfor forretninger) er mindre heldig, bliver dine opslag bare, hvor de er; på væggen, hvor du efterlod dem ­– på din forretnings Facebookside.

Så kan det være, du begynder at lave ”sponsorerede opslag”, altså kaster penge efter dine opslag, så de kan nå ud til nogle flere, og efter lidt tid – og måske dyre lærepenge – med det, beslutter du dig måske for endelig at lære noget om det at annoncere på Facebook.

Det er slet ikke nogen dårlig idé, og måske bliver du endda rigtig god til det med at annoncere på Facebook..

Men hvad gør du så,
når Facebook sluger dine annoncekroner,
mens Facebook-brugerne får panikangst ved synet af dine annoncer,
fordi de tror,
at du som en tyv i natten har indgået en nærmest djævelsk pagt med Facebook
– og med dine reklamer er på vej ind i deres allerhelligste data-liv?!!!

Når Facebook er gift for din forretning

Well… du oplever måske, at en stor del af dine annoncekroner til Facebook er spildte…

Måske kommer du endda frem til, at det produkt/de ydelser, du sælger, i virkeligheden heller ikke hører til blandt dem,
som sælger sig bedst via de sociale medier.

Så gik der tid med det, og hvis du efterhånden er blevet tilstrækkelig klog af skade, lader du fuseren ligge.

I det mindste indtil den kraftige Facebook-og-data-storm er drevet over, og så revurderer du strategien for din forretnings online tilstedeværelse – og din digitale markedsføring.

Og hvad var det så lige med den hjemmeside….?

Skal din hjemmeside give dig kunder i forretningen?

Ja, det var da hensigten, da du i sin tid valgte at købe et domæne og brugte tid, kræfter og penge på at etablere din forretning online, tænker du måske.

Men gør den så det, eller fungerer den i virkeligheden blot som et elektronisk visitkort, godt skjult på side ”der-hvor-ingen-andre-end-din-mor-og-dine-veninder-nogensinde-kigger”, spørger jeg dig så.

For rigtig mange små og mellemstore virksomheder er det desværre det sidste, som er tilfældet.

Hjemmesiden – som måske endda er designet af og godt betalt for ude i byen – fungerer simpelthen ikke som andet end et elektronisk visitkort;
en forlængelse af det i papir, som du deler ud, når du kan: Et digitalt vindue for dem, som i forvejen ved, at din hjemmeside findes.

  • Men hvad med alle dem, som søger på Google og er parate til at bruge penge på det, du tilbyder, men ikke ved, at du/din forretning findes?
  • Hvor meget mere ville du kunne tjene, hvis det var dig og ikke din konkurrent, de fandt frem til på Google – dig og din forretning, de blev kunder hos?
  • Hvad kan du gøre for, at det sker?

– DU kan få det til at ske!

Hvad kan du gøre for, at din hjemmeside bliver synlig på Google?

Hvis du ved lidt om online markedsføring, ved du sikkert også, at der er noget, der hedder søgemaskineoptimering.

Og kært barn har som bekendt mange navne…

SEO-workshop

Nogle kalder det ”søgeordsoptimering”, hvilket ikke er helt forkert men dog blot kun en del af en samlet søgemaskineoptimeringsindsats.

Andre kalder det (fejlagtigt) ”SEO-optimering”, da vi indenfor faget ofte benytter den engelske benævnelse SEO, som betyder Search Engine Optimization – men som du ser, står O’et i SEO for optimization, så siger du ”SEO-optimering”, siger du altså således faktisk ”søgemaskineoptimering-optimering”
– den og andre fejl, som du kan bruge til noget konstruktivt i din søgemaskineoptimeringsindsats, kan du læse mere om i indlægget her

Sidst men ikke mindst er der selvfølgelig også dem, som ringer og siger, de har brug for noget ”Google-optimering”, hvilket igen er lidt skævt, da vi jo (hvor gerne vi måske ind imellem ville kunne det) ikke kan optimere selve Google – men vi kan optimere en hjemmeside, så den bliver set og fundet af de rigtige mennesker, når de søger efter det, som den hjemmeside tilbyder, Google, og det gør vi via SEO/søgemaskineoptimering.

At lave SEO på en hjemmeside er en teknisk, tidskrævende, kreativ og nørdet disciplin, som du kan betale dig fra.

Du kan også lære at mestre meget af det selv, hvis det er det, du ønsker.

I alle tilfælde er det godt at have noget basisviden om, hvad SEO egentlig er, før du hyrer en professionel til at lave en ny hjemmeside til dig eller søgemaskineoptimere den hjemmeside, du allerede har.

Men prisen på SEO er jo astronomisk, tænker du måske…?!

Koster SEO en formue?

Well… Alt er jo som bekendt relativt, og skal du have søgemaskineoptimeret en hjemmeside ordentligt,
er det noget, der tager tid – og tid er jo, som også bekendt, lig med penge.

Spørgsmålet er så selvfølgelig, hvor mange penge du i sidste ende kan tjene ved at bruge de penge og/eller den tid, der nu skal til, for at din hjemmeside rykker opad i Googles søgeresultater.

Og det er naturligvis et spørgsmål, du må stille dig selv, før du beslutter dig for, om du:

  1. Vil investere i at lære nogle grundlæggende SEO-færdigheder på et SEO-kursus for begyndere
  2. Foretrækker at holde dig til det, du ved, hvad er, og så ellers overlade søgemaskineoptimeringen af din hjemmeside til professionelle SEO-folk.

OBS:

Hvad du end vælger, så lad endelig være med at hoppe på en frisk telefonsælgers lovende tilbud om eksempelvis 5 søgeords placeringer på side et på Google for X antal kroner!

Du kan blive taget noget så grundigt i popoen af den slags aftaler, og ofte kan de gøre meget mere skade end gavn!

Hvad koster det at søgemaskineoptimere en hjemmeside?

Prisen for søgemaskineoptimering af hjemmesider hos professionelle SEO-konsulenter og bureauer er ikke en fast standardpris men afhænger altid af:

  • Hjemmesiden, som skal optimeres
  • Produkterne/ydelserne du tilbyder
  • Udbuddet, efterspørgslen og konkurrencen, der er på markedet, som hjemmesiden skal positionere sig på

Udover størrelsen på hjemmesiden (er det f.eks. en hjemmeside med 10 eller 1000 undersider) er der mange andre faktorer, som gør sig gældende, når man skal lave et overslag over optimeringsindsatsen, tidsforbruget og prisen. Dem kan du finde mere om på siden om søgemaskineoptimering.

Og ja; de fleste professionelle i branchen har en timepris fra kr. 1.000,- og opefter.

Til gengæld kan du så (som regel) også føle dig forvisset om, at vi konstant holder os opdaterede ift. de af Googles ændringer, som har betydning for din forretnings synlighed i de organiske søgeresultater, og har brugt mange timer på at tilegne os den viden, der gør, at vi kan få din hjemmeside til at placere sig godt der – og give dig flere kunder i forretningen.

Vil du have et tilbud på SEO fra SEOBITCH & Co, er du velkommen til at kontakte os her

Vil du hellere lære, hvordan du selv kan få din hjemmeside til at skaffe dig kunder via Google, får du chancen her:

SEO-KURSUS: HANDS-ON SEO-WORKSHOP FOR BEGYNDERE

HANDS-ON SEO-WORKSHOP FOR BEGYNDERE ER ET KURSUS, HVOR DU:

  • Bliver introduceret til de vigtigste ting ift., hvordan Googles søgemaskine fungerer
  • Får en grundig indføring i, hvad søgemaskineoptimering er
  • Bliver klædt på med viden og værktøjer til selv at søgemaskineoptimere din hjemmeside
  • Løbende gennem undervisningen har hands on og omsætter teori til praksis

DU LÆRER:

  • Hvordan Google ”tænker” og fungerer ift. at præsentere din virksomhed i søgeresultaterne
  • Hvad søgeord betyder i praksis, og hvordan du finder frem til de søgeord og emner, der er vigtige for din kundetilgang og omsætning
  • Hvad Title Tags, Meta Descriptions, H-tags og Alt-tags er, og hvordan du laver dine egne på dit WordPress site, så de virker i Googles søgeresultater
  • Hvordan du opbygger og skriver gode SEO-tekster, som fænger og fastholder de besøgende på din hjemmeside
  • Hvor og hvordan du tjekker, om din hjemmeside loader hurtigt nok til at være mobilvenlig, samt andre tekniske ting, som er vigtige for, at din hjemmeside klarer sig optimalt i søgeresultaterne
  • Hvad linkbuilding betyder, og hvordan du kan komme i gang med det
  • Hvordan du kan holde øje med dine placeringer på Google – og følge med i, hvor mange besøg din hjemmeside får

TID & STED:

  • Alt efter behov og aftale har en Hands-on SEO-workshop for enkeltpersoner en varighed á 3 – 6 timer
  • Hands-on SEO-workshops for hold har en varighed á 6 timer pr. dag og afholdes typisk over to dage med 14 dages mellemrum.
  • Hands-on SEO-Workshop og anden undervisning i søgemaskineoptimering afholdes typisk hos dig/jer.
    Alternativt bookes lokaler til undervisningen.

FORUDSÆTNINGER FOR BOOKING AF/DELTAGELSE PÅ EN HANDS-ON SEO-WORKSHOP:

  • Du ejer, administrerer eller laver indhold til en hjemmeside
    (som du på kursusdagen skal logge ind i kontrolpanelet på)
    – alternativt er du netop nu på vej til at lave eller få lavet en hjemmeside
  • Du har en Google-konto, som er eller kan tilknyttes hjemmesiden
    (hvis du ikke allerede har en, så opret dig nemt og hurtigt her: https://accounts.google.com/signup?hl=da)
  • Alle deltagere medbringer egen bærbar computer samt oplader
  • Du har en lille smule kendskab til Excel – du skal kunne oprette et regneark og indsætte en tabel i det.

HANDS-ON SEO-WORKSHOP PRIS:

  • Eneundervisning; Tre timer:
    Kr. 4.500,-
    Herefter kr. 1.000,- per ekstra time
  • SEO-kursus/Hands-on SEO-workshop á seks timer for flere personer:
    Op til otte deltagere: Kr. 9.000,- pr. dag
    Herefter kr. 1.000,- per ekstra deltager
  • Alle priser er eks. moms

DIN SEO-UNDERVISER OG SPARRINGSPARTNER:

Helle-Monika Hobbs

VIL DU LÆRE AT FÅ KUNDER FRA GOOGLE NU? – KONTAKT OS OG HØR MERE OM ET SEO-KURSUS FOR BEGYNDERE HER!