MARKEDSFØRING PÅ SOCIALE MEDIER – KURSUS 

Brug dine medarbejdere til Branding og Social Selling

Hvordan er kulturen omkring sociale medier i din virksomhed?

Har I et fast formuleret regelsæt for medarbejdernes brug af sociale medier indenfor arbejdstiden – eller ligger det blot i luften, at Facebook er noget, man er på i fritiden, og LinkedIn er stedet, hvor chefen flasher sin seneste præstation?

Hvis det er sådan, det er hos jer, er din Social Media Marketing derefter, men hvis dit mål er at sælge mere, gør du klogt i at sadle om til nutidens salgsmetoder og gøre aktivt brug af dine medarbejdere til Branding og Social Selling.

LinkedIn-lister, potentiale og netværks spam

De bedste ambassadører for din virksomhed er dem, der virkelig kender den, og her er potentialet i medarbejderstaben uvurderligt. Forstår du at bruge potentialet og engagere dine medarbejdere i salg og markedsføring på de sociale medier, er der masser af værdi at hente.

Du skaber dog ikke værdien ved at få medarbejderne til at spamme vennerne på Facebook med dødsyge reklamer for din virksomhed. Det er heller ikke nok at trække deres LinkedIn-kontakter ud på lister og sætte en telefonsælger til at kime netværket ned.

Er du heldig, bider nogle få fisk på krogen, men er dine medarbejdere, som mennesker er flest, vil en del af dem sandsynligvis føle sig mere udnyttet end engageret – og det samme vil deres kontakter.

Få fod på de sociale medier – tag et kursus i SoMe Marketing

Vil du have succes med SoMe Marketing og Social Selling, gør du klogt i at motivere og inspirere dine medarbejdere til at bidrage. Men før I kaster jer ud i strømmene her og der, skal I sætte jer ind i mekanismerne for de forskellige sociale medier og vide, hvem I vil kommunikere til og med – og hvordan, I kommunikerer bedst.

På SEOBITCH & Co’s kursus “Markedsføring på sociale medier” lærer I, hvad der kendetegner de forskellige medier, hvad der skal til for at connecte med den målgruppe, som er interessant for netop jeres virksomhed, og hvordan alle på teamet kan bidrage til at skabe værdi.

I lærer at:

  • Definere de rigtige medier og målgruppen
  • Definere ressourcerne, I har på teamet
  • Connecte med målgruppen
  • Kommunikere effektivt til og med målgruppen
  • Skabe indhold, som engagerer
  • Skabe indhold, der giver værdi
  • Skabe indhold, der skiller sig ud fra mængden
  • Løfte i fælles flok – ud fra en klar strategi og aktivitetsplan

Få det kursus i markedsføring på sociale medier, der passer til netop din virksomhed

Hos SEOBITCH & Co tilrettelægger vi alle vores kurser, så de stemmer overens med de virksomheder, vi arbejder med, og forud for kursusstart afholdes et møde, hvor vi forventningsafstemmer og afklarer udgangspunktet og målet.

Udover vores kompetencer indenfor SoMe-marketing benytter vi os af vores mangeårige praksis med coaching og team-optimering i virksomheden Peak Outcome, så når du booker et kursus i markedsføring på sociale medier hos os, er du garanteret et kursus med fokus på resultatopnåelse – hvor alle deltagere bliver inddraget fra start til slut.

Kurset i markedsføring på sociale medier afvikles som udgangspunkt over en enkelt dag af fem timers varighed, men alt efter niveau, behov og mål kan kurset afholdes over to kursusdage eller mere. Undervisningen foregår på virksomhedens adresse, med mindre andet aftales.

Sadl om til nutiden og få fod på de digitale medier – Book et kursus i markedsføring på sociale medier i dag!